En mumsig efterrätt..

Igår bestämde jag mig för att göra en efterrätt. Jag tycker ju sånt är så kul men har inte haft orken en viljan nu på länge så jag kände att det var på tiden! I och med att inte riktigt hade orken igår heller fick det bli en väldigt enkel efterrätt men som ändå smakar fint i munnen och är vackert för ögonen.

Jag började med att smälta choklad i ett vattenbad som jag sedan gjorde "grejer" av, man kan ju göra vad som helst egentligen men jag gjorde hjärtan, stänger och "nät". In i kylen för att svalna och stelna! Sen är det bara att he (he är för övrigt typ världens bästa ord för er som inte använder det, betyder allt ifrån stoppa, lägga, ställa osv) i vad som helst i glasen (i olika lager), det jag hade i var; digestivekex blandat med smält smör, kesella med vaniljsmak, créme fraiche blandat med florsocker, vaniljvisp, björnbär och fruktsallad (vilka frukter man vill). Sedan toppade jag det med jordgubbsgrädde, glittrande strössel, mina choklad"grejer", ett björnbär och en klyfta lime. Yes det är onyttigt som bara den men gott som bara den och det är ju det sistnämnda som räknas ;)




Åt ni något gott igår eller ska ni kanske göra det idag?



Kommentarer

Åh de där som inte liite gott ut, skicka lite på posten! haha ;D

de där såg* menar jag haha

Åh mumsigt! :) Jag åt detta: http://jeenlicious.blogg.se/2011/february/choklad.html ,gott det också :P

oj oj oj :o ser galet gott ut !!! :D

OHHHHH VAD GOTT!


Kom ihåg






Trackback