Kommentarer jag inte tål..

Jag skrev det här inlägget för nästan ett år sedan men kände att det är på tiden att publicera det igen.

Jag förstår inte varför man skickar kommentarer som "Fin blogg, besök gärna min" "Ska vi följa varandra via bloglovin?" "Ställ en fråga i min frågestund?". Varför frågar man sånt?

Om det nu är så att man vill ha fler besökare till sin blogg så måste man ju kommentera andras bloggar, MEN när man gör det, se till att läsa igenom inlägget du kommenterar innan du lämnar din kommentar och skriv något vettigt. T.ex "Hej, ser att du ska till Sthlm idag, vad ska du göra där?" eller "Hej. Usch vad jobbigt att vara sjuk, krya på dig" eller "Vilken snygg outfit, tycker verkligen om skorna du har på dig!". Och se till att mena det du skriver.

Ja, ni förstår vad jag menar.

Ibland kan jag göra ett inlägg där det står att jag har ont i ryggen och därför bara ska ta det lugnt under dagen och då kan jag få kommentarer som "Hur mår du idag sötis?" eller "Vad ska du hitta på för kul idag då?". Jag har ju redan skrivit det i inlägget?!

Och när jag får frågan "Ska vi följa varandra via bloglovin?" vill jag bara skrika. Om jag vill följa en blogg via bloglovin gör jag det för att jag inte vill missa något från dennes blogg, inte för att den personen ska lägga till mig med för att det är någon slags tävling om vem som har flest prenumeranter där?!


Och en annan kommentar som trillar in titt som tätt är "Hej, har frågestund på min blogg, ställ en fråga". Är inte frågestunder till för att ens läsare ska få chansen att ställa sina frågor? Varför skulle jag vilja ställa en fråga till en blogg jag aldrig varit inne på?

När jag får kommentarer som ovan brukar jag inte gå in på den bloggen, så ha det i åtanke. Och ja, jag kanske låter som värsta "Cruella De Ville" nu men det enda jag vill är att de här personerna ska förstå att det är inte det rätta sättet att få läsare på, det kanske ger statistik för vissa men inte återkommande läsare.

Är det någon som känner igen sig eller är det bara jag som "överdriver"?



Kommentarer
» amila

Åh jag håller med, värst är de som skriver ställ frågor i frågestunden... man bara jag känner inte dig, har aldrig varit inne på din blogg, så vad skulle jag då vara intresserad av att veta om dig...nada?! GAH! Och jag slår vad om att du kommer ha sådana kommentarer i det här inlägget också, eftersom folk inte orkar lägga tid på att läsa vad du skriver...



jag kommer aldrig glömma när jag skrev ett personligt inlägg om en tragedi som hade hänt och fick massor av kommentarer. Jag blev överlycklig att folk läst och tagit till sig vad jag skrivit, men så läste jag kommentarerna och så var det bara reklam för olika bloggar.. har man ingen skam i kroppen? Det är som att spotta på en och ens känslor. Sparka på en som redan ligger.. hänsyn? respekt? medmänsklighet? empati? nej nej.... usch.

Jag håller verkligen med! Hatar när man får en kommentar som "vad ska du hitta på idag" på ett inlägg där man skrivit vad det är man ska göra tex. Om man ska kommentera ska man göra det vettigt, eller låta bli!

» emma

Håller med dig... :)

Du överdriver absolut inte, utan har helt rätt i det du skriver! Jag följer inte bloggar alls via bloglovin' för det stressar mig, haha. Däremot klickar jag in på alla mina favoriter ett par gånger om dagen och kommenterar ibland, och alltid ifall jag också fått kommentarer. MEN INTE om det endast är frågor som de du nämnde. Det får jag inget utbyte av.



Ha en bra helg!

Du överdriver absoooolut inte! Håller verkligen med dig :)

» Malin

Håller med dig till fullo! Visst är det kul att få kommentarer, men när det inte finns minsta gnutta av personlighet bakom dem känner man att personen som skrev lika gärna kunde ha låtit bli att skriva :)

» Ellen

Du överdriver då inte. Känner likadant. När jag både läser att nån skrivit så till nån annan. Och när jag själv får såna kommentarer.

Håller helt och hållet med dig. Jag blir bara frustrerad och det är skönt att inte vara ensam om det.

Känn dig inte som Cruella, du är inte ensam om att hata de kommentarerna :)

Håller helt och håller med! :)

Har aldrig fått några sånna kommentarer men förstår att det är jobbigt!

Håller helt och håller med! :)

Har aldrig fått några sånna kommentarer men förstår att det är jobbigt!

Oj nu skicka jag två (a)

» Lina

Du överdriver inte alls, du har all rätt att avsky dem slags kommentarerna! Kan förstå att det blir jobbigt när dem trillar in varje dag.

Nej, jag haller helt med dig. Hatar sana kommentarer och brukar ocksa för det mesta ignorera dem. Bara när jag blir riktigt sur sa gar jag in och skriver en spydig kommentar tillbaka. Haha. Det där med bloglovin är riktigt störande, jag är verkligen inte intresserad av att fa följare som aldrig tittar och som inte är intresserade. Hellre nagra fa da, som faktiskt läser. Det är, som du skriver, ingen tävling även om manga verkar tro det.

Håller verkligen med!

Tycker det var bar skrivet av dej, och hoppas att du som har många läsare, att flera läser det och tar del av det. För det är verkligen jobbigt och störande. :)

» s

Haha håller så med dig. Har så många gånger tänkt skriva ett liknande inlägg.

» Sofia

Haha håller så med dig. Har så många gånger tänkt skriva ett liknande inlägg.

» Bunny

Håller verkligen med! Och precis som du säger, när man får kommentarer som dem så går man ju inte in och svarar på dennes blogg. Så himla irriterande!

jag håller med dig! det är sant! jag hatar folk som bara tittar på siffran bredvid "kommentera här"-länken i inläggen, som att ju högre siffra desto bättre blogg, istället för att lägga ner till på BLOGGEN och få den att vara så bra som möjligt.



det tror jag är det bästa man kan göra med en blogg, att ge sin tid för det märks så väl. sen tycker jag att tid är det finaste man kan ge vad det än gäller ioförsig. onödiga kommentarer har motsatt effekt.

Hahaha, så skönt att någon skriver ett seriöst inlägg om hur irriterande det är med sånna kommentarer! Hoppas de som gör det läser det här inlägget också. :)

» fanny

åh jag blir så arg på de där, hatar alla dem kommentarerna. Jag gillar inte att bloggar skall vara som en tävling om vem som har mest premenuranter!


Kom ihåg






Trackback