Kalas

Hejsan! Ni får ursäkta min frånvaro idag men vi har haft fullt upp med yngsta brorsans kalas! Efter kalaset stannade dessutom några föräldrar ett par timmar men nu har jag lite tid att sitta vid datorn. Jag hade tänkt dela med mig av några få bilder från kalaset som faktiskt blev väldigt lyckat, det verkade som alla hade kul!

Det serverades cupcakes istället för tårta och oj vad dom åt! De rosa var fyllda med björnbär och sylt, de bruna var med chokladsmak och daim och de vita var med citronsmak och fyllda med maschmalows.

Efter allt fika var det dags för lekar! En lek minns jag att jag som barn hade på mina kalas och jag älskade den! Man är två lag och sen är det som stafett. Man springer fram till en bunke fylld med vatten och i den är ett äpple som man ska ta en tugga av, och man får bara använda sig av ansiktet, alltså inte händerna!

När man tagit en tugga spottar man ut den och går över till en skål fylld med mjöl. I skålen finns en sockerbit som man ska leta, även här är det förbjudet att använda händerna, det är bara ansiktet som gäller!

Resultatet blir en mjöligt ansikte :D Sen springer man tillbaka till sitt lag och det är nästas tur.

Efter alla lekar var det skattjakt som gällde.

Mja, så har min dag sett ut men nu är jag så slut så jag ska bara lägga mig och glo på tv eller nåt. Hann inte ta någon outfitbild heller men det lär ju dyka upp en imorgon :)

Trevlig kväll.
Kram!



Kommentarer

Sv: Jag har testat gabapentin,lyrica och just nu äter jag Tryptizol. De har tyvärr inte fungerat för smärtan på mig,men tryptizol tar jag varje kväll då det hjälper mig att sova. Ja det kan ju kännas lite hopplöst när man tycker att man testat allt,kortisonblockader,helgips,korsetter,alla piller som finns typ...men ingenting hjälper. Men jag har gått en smärtrehabiliteringskurs,vilket hjälpte mig mycket,men jag kan inte riktigt ta till mig att jag ska "leva med smärtan" då den är fruktansvärd ibland. Men nu efter några år så är man ju ändå lite van vid att jämt har ont,jag minns inte hur det känns att inte ha ont:P Men som sagt,jag håller tummarna för att jag ska få operationen,känns som att det mitt enda alternativ. Känns skönt (haha ta det inte fel nu) att få kontakt med någon i min ålder som har samma problem,som vet hur det känns liksom...För det är svårt för andra att förstå hur frustrerande det är att livet tagit stopp och att man personligen inte kan göra så mycket åt det,utan att läkarna har sista ordet.

Förstår att du måste käka tradolan dygnet runt,jag har övergått till tradolan retard (håller i 12 timmar) pga att min mage är helt fucked up efter alla tabletter,sen får man tabletter för magen...och sen måste man gå på avvänjning typ!:D haha.

Har fått lite mera hopp nu när du skrev att jag kanske kan få hjälp trots min ålder,herre guuuud va jag ska hitta på saker den dagen smärtan försvinner! Att bara kunna sitta längre än 5 minuter skulle vara guld:D

kram

Hej jen.

Tänkte bara skriva det snabbt.

Den ringen du vill ha har jag en av, tyvärr så har en tjej beställt den. Hon kan dock lika gärna ändra sig.

Hör av mig ifall att det händer :D

Ja Försäkringskassan har man ju haft en del bråk med! Sjukt hur allt går till...har en cancersjuk släkting som fick bråka för sjukpenning,och han är väldigt sjuk och kommer att dö i förtid,men nej,han kan jobba sa dom! SJUKT! Ja tradolan retard (eller nobligan retard,samma sak) är bra,jag jobbar egentligen i restaurang och käkade vanliga tradolan då,men fick hela tiden öka dosen för att palla jobba som vanligt,till slut gav magen upp och så fort jag tar en sån blir jag dålig,jag tycker retarden är bra,den håller en jämn nivå i 12 timmar. Den tar bort toppen av smärtan,långt ifrån allt,men lite är alltid nått:) Sen hoppas jag att jag slipper dessa känselbortfall i benen och fötterna,..mamma opererades för sent så hon har permanent förlorat känsel i vänster fot,obehagligt:( Räcker som det är just nu...Hade jag inte bott med min pojkvän hade jag aldrig haft råd med hyra och mat,jag får fruktansvärt lite nu av F-kassan,trots att jag jobbar heltid egentligen,men sjukpenningen sänks ju hela tiden eftersom mina dagar börjar ta slut,och det är ju sjukvårdens fel då de inte har resurserna som krävs för att ge hjälpen i tid. Helt sjukt hur det har blivit!

Cupcaksen såg goda ut^^

Sv. Hur många smaker fanns det då?

Sv. Hur många smaker fanns det då?


Kom ihåg






Trackback