Resten av mina svar..

Kommer du få några stora ärr efter operationen och vart var det dom öppnade upp liksom. Du kanske redan planerat att göra ett inlägg där du berättar mer om operationen, men om inte, kan du inte göra det?

Jag kommer få ett lodrätt ärr i svanken upp efter ryggraden där de opererade mig. Än så länge vet jag inte hur stort det är eftersom jag har ett stort ”plåster” där nu men jag skulle tippa på 8 cm? Förhoppningsvis blir det ett fint ärr eftersom det inte blivit någon infektion eller så.

Och angående den andra frågan så ja, jag kommer göra ett inlägg där jag ger er mer info om vad dom gjort osv, får se när det dyker upp :)


HUR vågade du bli opererad? Det har alltid varit min största rädsla, speciellt att operera ryggen! Men du verkar ha gjort det med en sådan cool inställning dessutom att jag är helt chockad! Lite rädd borde du väl ha varit? Och uppvaket måste ha varit mer än hemskt!?!

Grejen är den att för mig var det inget val. Eller jo, jag kunde ju skippat operationen men vad skulle jag då haft för liv? Ständigt ha ont, inte kunna göra det man vill och sitta i rullstol titt som tätt. Så jag kände att operation var mitt enda val. Haha ja alltså jag väntade och väntade på att rädslan och nervositeten skulle komma krypandes men den gjorde ju aldrig det, tillslut funderade jag på om det var något fel på mig som inte var nervös. Inte ens när jag låg där i sjukhussängen, med nålar i mig, en mask över näsan och munnen och läkare/kirurger omkring mig kände jag mig nervös. Och ja, det är faktiskt sant. Jag tror det kan vara för att jag kände det här som enda utvägen och som något jag längtat efter att få bortbort helt enkelt.

 

På förinskrivningen sa jag till en sköterska att det enda jag var nervös över var att jag skulle vakna och ha jätte ont, men då sa hon att på en skala 1-10 skulle jag ligga på 3-4 i smärta så jag skulle inte vara orolig över det, jag skulle få massor av smärtlindring. Så efter det slutade jag oroa mig för det. Men som ni vet hade hon fel och jag rätt, jag hade ondare än ont när jag vaknade, det enda jag ville var att de skulle söva ner mig igen. Och sen att det inte blev bättre.. De sprutade i mig morfin igen igen och igen men smärtan försvann inte, då ville jag bara dö. Men efter ca 8 timmar och då jag fått massa medicin och även lite lugnande blev det lite bättre så jag kunde sova nån timme.


Vad vill du göra sen, när du är helt återställd och så? (Vad du har för framtidsplaner alltså, som jobb, utbildning osv)

Den här frågan är så svår.. Jag vet inte riktigt.. Jag och mamma har lite planer så vi får se hur det blir med det. Annars är jag väldigt sugen på gå en fotokurs, gärna utomlands. Sen skulle jag även vilja åka som au pair till USA, gärna Kalifornien. Men sen får vi se vart det bär, men som jag känner nu vill jag jobba inom foto eller mode.

 


Har du hört talas om House of Night bokserien? (Ett tips om du vill ha något som gör att du glömmer bort ryggsmärtan en liten stund kanske. Den bokserien är bättre än Twilight och själv var jag HELT fast i Twilight, så den ÄR verkligen bäst!) Och om du nu HAR hört talas om och läst någon av böckerna, vad tyckte du om dem isf?

Nej jag har aldrig hört talas om den bokserien faktiskt. Men det lät ju spännande! Än så länge kan jag inte läsa böcker för jag somnar direkt pga alla mediciner jag måste äta nu men sen kanske jag skulle ge det en chans! Tack för tipset :)



Tänkte bara höra om du har sett The Runaways? och vad du isf tyckte om den? :)

Ja jag har sett den, såg den första gången några månader sedan på nån gratissida på nätet, kommer tyvärr inte ihåg vad den hette men sök på google, annars finns den säkert att ladda ner för er som gör det. Men tillbaka till filmen.. Jag tycker den är hur bra som helst!!!!!!! En av mina favoritfilmer och en äkta Jennilie-film. Jag gillar sex drugs and rock’n roll stuket! Så ett hett tips, se den!




Kommentarer

sv: haha jag har svårt att tro att du skulle se ful ut på bild! xD



Hur blir alla dina outfitsbilder så skarpa förresten? Vad är det för kamera ni fotar med? :)



Åh, jag ville också åka som au pair till Kalifornien, hade skickat in ansökan och allt, men så träffade jag killen. <3

tack för ditt svar =)

kram!


Kom ihåg






Trackback