Hur och vad jag sminkar mig med

Hade tänkt visa vad jag använder för smink och lite om hur jag sminkar mig än om det är väldigt simpelt. Jag är verkligen ingen sminkexpert och är helt värdelös på allt som har med ögonskuggor, sota osv att göra så jag försöker hålla det ganska så enkelt för mig. Sen håller jag mig till samma produkter om och om igen, om jag hittat en produkt jag gillar kör jag hellre på det säkra kortet och köper den igen nästa gång eftersom jag vet att jag gillar den istället för att prova en ny och upptäcka att jag inte alls gillar den.

Jag börjar med en foundation från Maybelline, Dream Matte Mousse, tycker det är en bra foundation då den inte är rinnande utan den är mer som ett luftigt mousse och räcker himla länge. Sedan använder jag ett täckstift från Maxfactor (har använt samma sen jag var 14-15 år vilket alltså blir i ca 5 år) som jag använder för att täcka rodnader eller finnar. Sedan åker ett rouge på, detta köpte jag dock då jag var i Italien annars brukar jag använda ett från H&M's egna märke.

Då själva basen är klar brukar jag antingen gå direkt till mascaran eller ibland her jag på lite ögonskugga. Jag brukar he på ett tunt lager mascara sedan böjer jag dem och her på ett till lager. Just nu använder jag en mascara från Isadora, dock har jag en annan favorit från MaxFactor tror jag den är där själva borsten är böjd vilket gör den mycket enklare att applicera! Efter det fyller jag i ögonbrynen med en billig ögonbrynspenna från H&M (som räcker i en evighet!!) och sen avslutar jag med läppglans från Face.

Som ni ser är det väldigt simpelt och enkelt men jag tror det passar bäst på mig helt enkelt :)



Kommentarer

Kul att vi använder oss av ungefär exakt samma smink, har samma foundation, använder själv IsaDoras mascara och sist jag köpte en så köpte jag någon ny från Isadora med en böjd borste, hur bra som helst!! Och H&M's egna rouge. Simpelt som bara den ;) Fort går de att sminka sig också =D


Kom ihåg






Trackback