Ett matigt inlägg och en liten titt hemma hos mig.

Idag stod som sagt städning på schemat och det har gått prima bra! Jag hann till och med sy gardiner till köket (ni ser dem på bilden nedan). Då vi ändå var igång och städade och vårade till vårt hem så bestämde vi (jag och mamma) oss för att laga god middag, det blev medelhavsmat.

Min mammas egendesignade porslin.

Foccacia.

Nån slags sallad, typ.

Tomater och mozzarella.

Och en super god skaldjurslasange med kräftstjärtar och musslor.

Och efterrätten (som vi inte hunnit smaska i oss än) är mango, passionsfrukt, limesaft, turkiskt yoghurt och florsocker.

Något annat jag hann med var att sätta upp tyg i vardagsrummet för att dela upp rummet, det blev himla bra faktiskt!

Hoppas ni haft en bra fredag för det har jag! =)



Kommentarer

hehe ja verkligen!

ooh ser riktigt gott ut !! det är ganska kul att städa ibland, det blir ju såå himla härligt när man är klar :) ska städa idag och/eller i morgon :)

Vilket jättemysigt vardagsrum!

Jag har precis flyttat in i en etta och är i valet & kvalet om jag ska delav min sänghörna med draperi eller hylla.. Ska man ha draperi är det ju snyggast om man gör som du gjort och låter tyget gå hela vägen. :)

Är det ett vitt eller beiget tyg du har förresten?


Kom ihåg






Trackback