Cheesecake med passionsfrukt och björnbär


Idag har jag som sagt bakat en cheesecake och det är verkligen världens godaste cheesecake och alla som smakat den har älskat den. Jag har bakat den ett flertal gånger nu och jag kan verkligen rekommendera den! Receptet finner ni här! På affären hade de slut på frysta hallon så vi körde på björnbär istället och det gick då minst lika bra!

Dock måste jag förvarna er att den tar ganska lång tid att göra. Eller egentligen tar själva arbetet inte så lång tid men man ska ha den inne i ugnen ett flertal gånger, den ska svalna mellan gångerna osv, det är sådant som tar tid så jag tycker nästan man ska göra den dagen innan den ska käkas för den är dessutom ännu godare och mycket fastare i formen om den fått stå i kylen över natten, ett litet tips bara :) Ännu ett plus är att den är väldigt mäktig så den räcker åt minst 10 personer i alla fall.

Vad gör ni denna lördag?
Kraam



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback