Då jag fick veta att jag vunnit New Moon vinsten.

Har precis suttit och kikat igenom alla tidningar där jag har vart med på bild eller nämnts och det börjar ju bli ett par nu vilket är lite småkul faktiskt, hihi. Nä men om man säger så här, 3/4 är ju på grund av att jag vann Klick's populära tävling där en resa till Italien och en statistplats i New Moon låg i potten. Ibland då jag tänker på allt som har med det att göra kan jag knappt fatta att det har hänt på riktigt. Jag minns så väl då Klick's chefredaktör ringde till mig, vad han sa, vad jag tänkte. Helt otroligt.

Tänkte att jag kunde berätta lite kort om vad som hände då han ringde..

Den 5-6 maj sov jag hos min vän Hanna så den 6 maj vaknade jag upp hos henne och vi låg och pratade lite så här på morgonen då min mobil ringde vid 11-tiden. Jag lyfte upp mobilen och såg att det var ett 08-nummer så jag hade ingen aning om vem det var som ringde. Dialogen är ju inte precis de ord som användes, lite svårt att komma ihåg exakt vad som sades men det lät så här på ett ungefär.

-Hallå?
-Hej, jag heter Anders Juhlin och är chefredaktör på tidningen Klick!, har jag kommit till Jennilie Isaksson?
*Jag hann inte riktigt uppfatta vad han sa utan trodde att det hade något att göra med några outfits jag hade sänt in, dock var det till en annan tidning, hann som sagt inte tänka så mycket utan jag svarade något i stil med*
-Aa det är jag?!
-Jag tänkte meddela att du vunnit Twilight-tävlingen.
*Då han sa detta blev jag så chockad men trodde inte det handlade om förstapriset utan jag trodde att jag kanske hade vunnit filmen och en t-shirt eller var det nu var de andra fick. Jag tror han fattade att jag blev lite småchockad så han lade till*
-Du har vunnit förstapriset, du får åka till Italien och vara med i New Moon.
-VA?!!
-Ja, du har vunnit!
*Jag fattade ingenting, jag-hade-vunnit? Han måste skämta, självklart skämtar han, knappast att lilla jag uppe i hemska norrland har vunnit förstaplatsen, hur många som helst måste ju ha varit med och tävlat, nej jag kan inte ha vunnit. Har jag vunnit?! Mina tankar gick fram och tillbaka hela tiden, jag fattade ingenting..*
-Du skojar med mig?
*Efter att jag frågat honom om det var ett skämt kanske tre gånger började jag förstå att det var inget skämt, jag hade vunnit!!*
-HANNA!! JAG VANN!! JAG VANN TÄVLINGEN, JAG SKA VARA MED I NEW MOON, JAG FÅR ÅKA TILL ITALIEN!!
*Sen har jag en liten blackout, minns bara att jag började jubla, skrika, gråta, samtidigt som jag var i chocktillstånd*

Ja efter det försökte jag lugna ner mig lite men ni förstår nog att det var gaaanska svårt, haha! Men sen fick jag veta mer detaljer, att någon från Nordisk film skulle ringa upp, en annan från Klick! skulle också ringa upp osv osv. Ja ni förstår nog att jag var mer än glad och överlycklig, kan inte beskriva känslan. Bara nu då jag skriver om det får jag en sån här härligt lycklig känsla i magen och vill bara ställa mig upp och jubla lite till, haha!

Det tog mig ett bra tag att fatta att jag verkligen hade vunnit och då jag kom hem började jag tvivla mer och mer, någon måste ha skämtat med mig, aldrig i livet att jag hade vunnit så jag ringde upp Anders igen och var tvungen att fråga om jag verkligen hade vunnit och ja, det hade jag ju.

Det hände så mycket mer i min hjärna än vad jag har skrivit nu och det förstår ni nog men det blir ett så förbaskat långt inlägg om jag ska skriva allt jag hann tänka och sa och gjorde :P Vill ni läsa mer om resan osv får ni klicka er in på kategorin "New Moon vinsten".

Lycklig.




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback