The short second life of Bree Tanner

Det här inlägget innehåller spoilers från både Eclipse och The short second life of Bree Tanner!

Bildkälla.

 

Igår läste jag ut boken om Bree Tanner och självklart var den himla bra, i riktig Stephenie Meyer anda (självklart). Redan första gången jag läste Eclipse ville jag inte att The Volturi skulle döda Bree. Jag såg framför mig hur The Cullens tog hand om henne och lärde henne leva på deras sätt och att hon skulle klara av det. Hon verkade redan i Eclipse oförstådd, rädd och villig. Dock vet vi ju alla hur det slutade med Bree..

 

Jag tycker det var väldigt intressant att läsa tsslobt, att man äntligen fick förstå lite mer hur det var att vara en newborn och hur de levde på det "riktiga" vampyrsättet, våld och människoblod. Än om jag visste att boken skulle sluta med att Bree dör hoppades jag att det skulle bli ett annat slut för henne, för hon var verkligen en god vampyr om du frågar mig. Hon ville ju inte slåss utan enda anledningen till varför hon följde med dem var för Diegos skull- som sedan visade sig vara död. Nej, nu gillar jag slutet ännu mindre än innan och önskar ännu mer att The Cullens skulle fått ta in henne som en familjemedlem. Fucking Volturi!

 

Vad tyckte ni om boken? Tankar? Funderingar?




Kommentarer
» Molly

Jag har inte ens köpt boken än!! Lite oproffsigt, haha. Men hade tänkt läsa den på flyget till usa ;) äntligen något nytt! :)


Kom ihåg






Trackback