Sju f*cking timmar försenat..

NU är jag hemma igen och så gott jag har sovit, typ de ca 5 timmar jag sovit.. Nä men alltså grejen är den att igår skulle jag ju flyga från Umeå till Stockholm klockan 13.40 och sen från Stockholm till Malmö 16.15 (typ). Vi 12-tiden fick jag ett sms där det stod att mitt plan från Umeå var försenat med flera timmar pga av tekniska fel så det skulle inte lyfta förren 18.00 och att jag var ombokad så jag skulle åka från Sthlm 21.00. Det var ju bara att ringa mamma och säga att hon skulle komma 22.10 istället.

Som tur var skulle Laila vara i stan så jag stosade omkring med henne ett par timmar. Vid 17-tiden fick jag skjuts till flygplatsen och vinkade dem hej då. Väl där får jag höra att meddelande att planet är ännu mer försenat och att det nu ska lyfta vid 19.30 så det var ju bara att sätta sig och vänta..

Det enda positiva var väl att vi fick en värdecheck att handla lite mat för, men 80 kr var väl liiite snålt kanske och inte så mycket att hurra för, det är ju rätt dyrt där alltså. Men lite fick jag mig i magen.

Klockan tickade och den blev 19.15 men inte hörde jag något om mitt plan.. Tillslut kom vi oss iväg, men ännu lite senare så vi åkte vid 20.30. Som tur var väntade planet i Sthlm på oss (besättningen på mitt plan var dem som även skulle flyga till malmö). Ca 22.50 var jag framme i Skåne i alla fulla fall men då väntade ju en bilfärd hem på över en timme också.

Men men, jag mår bra och flyget gick bra, rätt drygt det där bara :P
Nu kör jag ett par inlägg på raken, har ju en del bilder att dela med mig utav!



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback