ECLIPSE!!!!

Var ska jag börja.. FY FAN VAD BRA ECLIPSE VAR!!!!! Jag hade som sagt väldigt höga förväntningar på filmen och inte blev jag då besviken! Den här innehöll mycket mer action, den var djupare och mörkare, den var grym! Tror fler killar också kan gilla den här. Nu kommer massor av spoilers så ni vet!!

Okej, hade tänkt gå igenom lite grejer som jag tyckte man kunde gjort bättre, vad som var bra osv.. Över lag gillade jag filmen skarpt, den höll sig rätt bra till boken och det som var ändrat var liksom bra ändå! Det jag saknade i filmen (som jag kommer på just nu, kommer säkert på mer då jag tänker efter och klockan inte är halv 4 på morgonen..) var då Bella grät så där hysteriskt typ en hel natt då hon sagt "hej då" till Jake, tyckte inte riktigt dom fått med att hon mådde dåligt av att inte vara/träffa honom efter kyssen. Sen Victoria.. Jag var verkligen villig och öppen för att ge den nya Victoria en chans men henne gillade jag inte. Jag tycker hon var alldeles för mesig, fick inte alls känslan av att hon var så där cool, grym och hämndlysten som Rachel (gamla Vic) lyckades asbra med! Så det blir ett litet minus.

Sen det dom hade ändrat i filmen som jag tyckte var rätt bra var t.ex att Bella verkligen skar sig så blodet rann där i slutet, i boken tänker hon det ju bara! Sen att hon fick se då Jake blev överfallen! Jag hade dock gärna sett lite mer av det, att han verkligen skrek (nu låter det typ som om jag gillar att se folk plågas, haha)!

New Moon tyckte jag ändå hade sina humoristiska stunder och det hade Eclipse med! Älskade t.ex Bellas och Charlies sex-snack, haha vad jag skrattade!! (och hela biosalongen för den delen). Även då Jake i tältet sa till Edward "I'm hotter than you", (eller något i den stilen sa han) klockrent :P

Gillade verkligen att det var mycket mer fight och action i den här filmen, den var mörkare, like it! Tyckte även det var kul att man fick se då The Cullens och varulvarna var efter Victoria då Edward och Bella var i Florida.

Hmm hmm hmm, vad mer har jag att säga om den just nu..?! Den var sexigare också, såklart, mer kyssar och så. Sen fick vi ju än en gång se Jacob utan tröja ett x-antal gånger, det tackar man ju inte nej till :D Ah just det!! Kristens peruk! Stundvis tänkte jag inte på att hon bar peruk men sen vissa stunder syntes det astydligt att håret var helfail så njae, inte den bästa peruken alltså.

Sen mer om hela den här dagen och massa bilder (vi har tatt ca 450 st idag) kommer imorgon om jag hinner för nu ska jag bums isäng för vi ska upp snart igen, blee.

Ni som sett Eclipse, vad tycker ni?? Tell me!! Grejer ni gillade, ogillade, tankar och funderingar. Dela med er!! :D



Kommentarer

Suttit och läst detta inlägget nu och jag kan säga att alla dina tankar/åsikter är exakt likadana som mina. haha! :) En till grej jag störde sönder mig på var bellas ögonbryn i början av filmen då dom hade en jätte konstig "bubbla"/hack på undersidan. haha :) Men förövrigt så var detta den bästa filmen hittils :D

Asså jag är totalt förälskad!!! :D den var så jävla bra!!! jag såg den inatt och ska se den igen ikväll!! fruktansvärt bra!!! helt otroligt jävla bra! Jag älskade scenen där bella säger ja till edward! musiken passade så perfekt! Håller med om Victoria. Jag tycker att som flesta i the Cullens var sjukt mycket finare i den här filmen, att dom äntligen fått til den där enastående vackra ansiktena, speciellt på Rosalie. Hon var grymt fin i denna film. och Alice och Jasper var ju sjukt söta tillsammans! ååh, har så mycket att säga om filmen. Den var så bra! :D Älskar älskar älskar!

» ANGIE

visst var den underbar ja! älskar den! :D man vill bara se om den om och om igen! och gud som man skrattade imellanåt dem hade verkligen med fin fina kommerntarer haha ^^ och ja kristen och rob lyckades som alltid få sina känslor ut genom bioduken! hett hett hett ;) jag håller med om att det var synd dom inte hade med rachel som victoria hon nya var för söt och ja som du sa för mesig! men det andra i filmen övervägde starkt! :D

Jag gillade verkligen filmen! Blev riktigt besviken efter att jag såg New Moon menEclipse var verkligen bra! Håller med dig där om att vi inte fick se hur dåligt Bella faktiskt mådde efter kyssen! Den höll sig verkligen till boken förutom några undantag

» Ajka

JAG ÄLSKADE ECLIPSE :D Helt klart den bästa!!



En sak som jag lade märke till att var att Edward inte var vit efter tält-scenen och efter tält-scenen så hade han ju likadan färg på huden som bella :S det såg man tydligt när han satte på ringen på hennes finger, deras hud-färg var identisk

» ajka

man såg heller inte så mycket av hur mycket Edward inte tyckte om jacob i början, det tog ju väldigt lång tid för edward att övertygas i boken..



och dem tog heller inte med att Bella kom in på collage University of Alaska...

Ajka- Ja att den var bra!! Bäst hittills!! :D Klart att en del scener fattades men helintrycket var skitbra och man vet ju liksom att allt inte kan komma med så jag är då inte besviken :D


Kom ihåg






Trackback