Resor..

Att resa är väl något som alla tycker om?! Själv så verkligen stört älskar jag det! Har knopat ihop ett litet inlägg om alla ställen jag varit på, hoppas jag inte har glömt något.

Då jag var ca tre år (tror jag) åkte jag, mamma och pappa till Cypern eller Turkiet. Jag blandar alltid ihop om jag först var i Cypern eller om det var Turkiet men aja.

Några år efter det, var fem år (tror jag, håller inte riktigt reda på land och ålder tydligen) så åkte jag, mamma, pappa och Kevin till om det nu var Cypern eller Turkiet.

Sedan har jag som många andra varit i Finland, var 6 år eller nåt liknande.

Då jag var 11 år åkte jag, mamma, Kevin och styvpappa till Thailand vilket var otroligt underbart, vill dit igen så snart som möjligt! Naturen, klimatet, djuren, maten, får härliga rysningar i kroppen då jag tänker på det.

Några år senare var jag och familjen en dag på TIVOLI i Köpenhamn.

Sedan tog det några år innan jag åkte utomlands igen, jag var 18 år (förra sommaren) och åkte till Schweiz i ca 2 månader för att jobba som barnflicka. Den här resan var den första då jag åkte helt själv men det gick hur bra som helst och jag trivdes riktigt bra också. Jag växte väldigt mycket som person.



Jag tog en fem-dagars "semester" från Schweiz då jag flög till en kompis i Berlin. Det var intressant att få se en bit av Berlinmuren och se vart den gick. Shoppade även en hel del Second hand då priserna var riktigt bra.

Jag hann bara flyga tillbaka till Schweiz då jag hoppade på planet igen (samma dag) till London där jag var ca 3 dagar (eller om det var fyra?). Jag åkte med som barnvakt åt en söt liten pojke så det blev inte så mycket shopping eller att springa runt på affärer men jag hade riktigt kul ändå!


Väl hemma i Sverige igen hoppade jag och mamma på tåget till Köpenhamn (Danmark) för en shoppingdag.

I feb/mars 2009 åkte jag tillbaka till Schweiz i tre veckor för att träffa alla jag lärde känna där under sommaren.

Som nyfylld 19-åring åkte jag i slutet av maj tillsammans med min vän Hanna till Italien i tre dagar (blev inte ens tre hela dagar) vilket mer kändes som 6 dagar då vi ville utnyttja tiden så bra som möjligt blev det inte mycket sömn för oss. Det här är resan jag haft absolut roligast på och den som är mest minnesvärd.

Och i somras åkte jag än en gång till Schweiz för att jobba som barnflicka, den här gången blev det dock bara tre veckor.

Ja, där ser ni lite kort om vart jag befunnit mig i världen. En resa hade suttit riktigt fint just nu kan jag ju säga, ett varmt land med god mat *drömmer mig bort*..

Har du varit utomlands? Vart? Vilken är den mest minnesvärda resan du har?



Kommentarer

Jo de hoppas ju jag också :)

Håller tummarna för att din rygg ska bli bättre :/

Kramen

» Tina

oj så många fina bilder...tack för restipsen=)

tror egypten!kram

» Molly

Oj, jaa jag älskar verkligen också att resa, det är så otroligt underbart. Jag och pappa reste alltid varje sommar (innan han träffade en ny sambo, haha). Då var vi på Kreta, cypern och bulgarien. sen har vi bilat ner till Italien tre gånger, och dom resorna har varit helt underbara. se alla städer påvägen ner och verkligen se landskapet och klimatet ändras. Senaste gången var sommaren 2008, och måste nog säga att det var den bästa, kanske för att jag kommer ihåg den tydligast? vet inte. sen har jag också varit i dublin. Och london under hösten, första resan med en kompis utan föräldrar. Kan nog inte välja vilken som är bäst. Men london, dublin och Italien är npg delad första plats! Gud vad långt det här blev nu, men ja ja. haha.

svar: aaah, ja gud. Verkligen once in a lifetime. uuunderbart.

Hur fick du jobbet som barnflicka i ett annat land ? :D Jättesugen på att prova något sånt själv :D

Kram

» lie

jag älskar att resa. Min bästa resa var defintivt när jag och 5 andra tjejer åkte england runt för att kolla på Mcfly. Vi hade galet kul, blev kompisar med ett annat band och stämningen var hög. riktigt roligt =)


Kom ihåg






Trackback