Lite svar angående tatueringar.

Fick in en lång kommentar av Fia som handlade om mina tatueringar och hennes planerade så då tänkte jag att jag lika gärna kunde ta det nu eftersom dagens fråga handlade om just mina tatueringar. Jag har delat upp hennes kommentar och svarat eftersom, har även tagit bort lite från den.

Hur gammal var du när du gjorde din första?
Jag var ganska nyfyllda 18 år då jag gjorde min första tatuering och nästa gjorde jag ca ett halvår efter.

Hur gammal tycker du att man BÖR vara när man tatuerar sig? Alltså det finns väl egentligen ingen ålder som jag tycker man bör vara då man tatuerar sig men därimot bör man tänka på att tatuera något man kan stå ut med att ha på sin kropp i resten av sitt liv och på ett ställe som även funkar då man är 70 år. Men jag skulle nog säga att jag själv tycker 16 är på gränsen då jag är glad att jag väntade tills jag var 18 och var mogen nog och verkligen var säker på att jag ville göra det. Men det beror ju på hur man är som person också, vissa 16-åringar är ju lika mogna som 18-åringar så varför inte.

Och hur mycket kostade dina tatueringar? Texten i nacken gick på 1700 kr och stjärnan på magen 500 kr (tror jag det var).

Blir det olika pris beroende på vart de sitter eller är det färg / inte färg som sätter priset eller är det storleken? Om det är färg eller inte vet jag inte riktigt, till mig sa dom priset till den i nacken innan jag tatuerade den och då jag sedan satt i stolen och han höll på tatuera frågade han om jag ville ha hjärtat i färg eller inte så för mig blev det ingen prisskillnad med att ha hjärtat rött men om man ska ha mycket färg kanske det kostar mer, jag vet inte riktigt svaret på det. Jag tror inte priset blir olikla beroende på var tatueringen ska sitta, men jag jobbar ju som sagt inte som tatuerare så jag kan inte garantera det. Storleken spelar nog in en hel del i priset. Priset spelar nog in en del beroende på var du tatuerar dig också, alltså hos vem du tatuerar dig, jag tatuerade mig på två olika ställen och det sista stället var billigare.

Jag blir 16 i sommar och har två tatueringar som jag jättegärna skulle vilja göra men har aldrig fått något bra pris på det. Det är en text som jag vill sätta i nacken "love yourself" för att jag har haft svårt med det och då vet jag att jag alltid kommer stå bakom mig själv och där av i nacken. Sedan vill jag tatuera konturerna till ett litet hjärta på sidan av foten och det skulle stå för kärleken till min familj och mina vänner. Det är lite kort om det men vad tror du att de skulle gå på? Jag vet inte riktigt om tatuerare har något minimipris men jag skulle tippa på att hjärtat skulle gå på 300-500 kr, texten är dock lite svårare.. Det beror nog en del på hur stor texten ska va, vilken stil osv. Men min gick ju som sagt på 1700 kr och den är ju rätt så snirklig och ändå någorlunda stor + att stället jag tatuerade på är ett av de populäraste i stan så dom är nog lite dyrare också. Men kanske 600- 1600 kr kanske, en bred och vild gissning.

Tycker du att det är "bra" tatueringar att göra eller är det dumt?
Jag tycker faktiskt det låter bra! I nacken kan man alltid gömma tatueringen ifall man nu skulle vilja det någon gång och love yourself är ju en fin liten text och med en betydande tanke bakom och man kan leva med den tills man är en 80-årig tant ;P På foten har jag själv funderat på göra en liten tatuering (troligen tatuering nr 4) och hjärtat har ju också en tanke bakom sig så ja, jag tycker dina planer låter bra och vettiga! :)

Hoppas gärna på svar.... Fortsätt med en toppen bra blogg och lycka till i livet.
Ha det bra kram fia.


Ja här har du dina svar, hoppas du är nöjd med dem! Men mitt tips till dig är att ta kontakt med olika tatuerarstudior där du bor och se vad de skulle ta för att göra dina önskade tatueringar. Tack så mycket och detsamma.
Kram (=



Kommentarer
» fia

Tack så jättemycket för bra svar.


Kom ihåg






Trackback