KBH dag 3

Då var det dags att visa vad vi gjorde den tredje dagen i Kbh. Efter att ha ätit frukost osv tog vi bilen och körde några mil till en annan liten stad där vi åt glass och mest bara strosade omkring. Det var även här jag köpte min väska som jag visat några inlägg ner.
Andreas.

Madre.

Jag och "lill"brorsan!

Sedan åkte vi in till Köpenhamn igen där vi strosade omkring ännu lite mer..

..sen gick vi omkring inne på Christiania som var en upplevelse i sig.. Jag vet inte hur jag ska beskriva det, annorlunda var det då motför vad man är van. När man kom in på området stod det först och främst massor av skyltar "NO PHOTOS" osv, vi tyckte att det var lite konstigt att man inte fick fota men sen började man förstå varför..

Efter att ha vart inne på området typ 5 minuter blev jag erbjuden att röka (och jag kan ju säga att det inte var vanliga cigaretter..). När vi gick och kikade på lite stånd där de sålde kläder osv vidare kunde de helt plötsligt ta fram en påse tabletter de ville sälja. Efter att ha gått lite längre såg alla höga och påtända ut, det stod flera bord där de sålde haschkakor, på andra bord sålde de andra droger.. Ja, det var rena rama drogparadiset.

På ett ställe såg det precis ut som i Mexico (eller som jag tänker mig att det ser ut där och som det ser på film). Gamla hus, framför satt några utländska män, svettiga, med värsta ölmagen och alldeles för full, det spelades konstig musik, såldes droger och ja, precos som jag ser framför mig Mexico.

Men som jag sa, en upplevelse i sig.. Dock var området rätt fint och det var ju massor av turister där men var och varannan människa gick ju och rökte vad det nu var dom rökte.

Efter det åkte vi tillbaka till vandrarhemmet ett tag så då tog jag och Kevin en liten promenix.

Sen kom även min styvpappas brorsa och hans tjej, kvinna eller vad man nu ska säga (vet ej om de är gifta) så då åkte vi än en gång till centrum för att gå ut och käka.

Jag åt en god trerätters!

Sen gick vi efter Ströget en sväng tills det började regna..

Tillslut öste bara regnet ner och vi var helt sjöblöta och frös.

Sen var det bara hem och sooova.
Så där ja.
Kram!



Kommentarer
» ELIN

svar;det är inte kul :(

oj oj oj vad den maten såg god ut !!!!


Kom ihåg






Trackback