Hur jag knyter sjalen i håret..

De senaste dagarna har jag kört på sjalen i håret varenda dag, jag bara fullkomligt älskar det! Fick en fråga om hur jag knyter den och tänkte då visa det! Det var rätt svårt att fånga på bild men jag hoppas ni förstår för det är faktiskt himla enkelt och tar inte alls lång tid.

1. Lägg sjalen på håret med mitten mitt på huvudet.
2. Vira ett varv bakom huvudet och för sedan sjalen fram igen.
3. Vira omlott.
4. För en enden av sjalen under alla lager fram mot pannan.

5. Gör likadant som punkten innan fast för delen som är mot bakhuvudet över alla sjallager sen under igen (se bild).
6. Delen som är bak mot huvudet sätter du fast under alla lager, se bild 7.
8. För delen över alla lager.

9. Fäst delen som du gjorde på punkt 6.
11. För att vara säker på att den sitter som den ska hela dagen kan du fästa med en säkerhetsnål på baksidan/undersidan.
12. KLART!

Som jag skrev innan, jag hoppas ni förstår, men om ni kikar på bilderna borde det vara ganska enkelt :)
Kram!

PS. Sjalen på bilderna ovan kommer från www.jencastyle.se och kostar endast 89 kr (den finns även i andra färger).



Kommentarer

HEYO!



Har en tävling på min blogg där jag tävlar ut äkta löshår & cirkellinser som foki har! Tävlingen avslutas IKVÄLL! - så va med & tävla du med!



(scrolla ner på min blogg så ser du tävlingen)



Ses där, Kram!



http://vahedi.webblogg.se/2010/august/tavling-vinn-loshar-linser.html#comment

Jag älskar turbaner/bandanas/hårband jag med :D Fått en förkärlek för det på senaste tiden :)

haha ja försökte förstå hur du gör men tappade bort mig efter ett tag och gav upp ;P

» Emma

svar: Visst är dom snygga! :D Dom kommer från Alexander Wang ;)

lite knöligt när man bara läser, men förhoppningsvis är det lättare att förstå när man faktiskt försöker göra det också :)

» Sari

jättefint


Kom ihåg






Trackback