Svar på frågestunden!

Tog längre tid än väntat att svara på era frågor, det var ju fler än vad jag räknat med men ack så kul, här kommer svaren i alla fall.

 

Har du några vänner där du bor nu? Eftersom du inte går i skolan är det väl svårare att få nya vänner o så :)

Ja det är faktiskt väldigt svårt att få sig vänner då man kommer till en helt ny stad och man varken går i skolan eller jobbar eller går i någon sport eller liknande, det är ju inte precis så att man går fram till någon på stan och bara ”Hej, vill du va med mig idag?”, haha., så jag svarar nej på den första frågan. Det är två tjejer som jag träffade några gånger i höstas men sen rann det ut i sanden. Känns lite så som att jag lagt mitt sociala liv åt sidan just nu då ryggen är som den är och att jag hellre satsar på det mer efter operationen så jag också kan följa med då dom ska ut å dansa, bowla, gå på stan en hel dag osv.

 

Vad gör du på dagarna?

Haha jag vet inte :P Nä men jag kliver väl upp ungefär vid 9.30 sen brukar jag se en del serier, blogga, pyssla gör jag ibland, följer med mamma ut på stan eller liknande, läser, jobbar med webbutiken osv.

 

Trivs du bra där du bor nu (Simrishamn) eller saknar du Umeå? :)

Jag trivs mycket bättre än vad jag trodde jag skulle göra, det är knappt så att jag ens vill upp till Umeå något. Jag saknar verkligen inte själva Umeå utan det jag saknar är ju personerna och det är väl lite jobbigt ibland, speciellt min finaste vän Hanna och min pappa som bor kvar där uppe.

 

Har du syskon ??

Hihi tycker det borde ha framgått rätt väl då dem nämns och är med på bild rätt ofta så ja, jag har två bröder som är yngre än mig.


Vad tänker du arbeta med i framtiden ??

Just nu håller jag och mamma på starta upp en webbutik och jag hoppas det kommer gå väldigt bra för oss och att vi kan utveckla den väldigt mycket. Men det enda jag egentligen vet att jag vill jobba med är mode och kläder för det är verkligen mitt största intresse =)


Hur ser du på framtiden ??

Hmm vet inte riktigt vad du menar? Men jag får tolka den på mitt sätt då. Jag ser väldigt ljust på framtiden faktiskt! Om jag bara får operera min rygg snart så jag får rehabilitera den så jag blir frisk och kry sen får jag trycka på startknappen till mitt liv! Jag nästan vet att vår webbutik kommer bli lyckad och sen vill jag ut och resa, funderar på att kanske söka som au pair i Usa om något år. Längre än så har jag egentligen inte tänkt utan jag tar det lite som det kommer men jag vet att jag kommer lyckas med det jag vill.

 

Hur länge sen var det du flyttade från norr? (kommer inte ihåg)

Min familj flyttade ner i slutet av juni 2009 men eftersom jag var i Schweiz då som kom jag den 17 juli tror jag det var, då flög jag direkt till mitt nya hem i Skåneland.


Varför bestämde ni er för att flytta?

Hela familjen hade semestrat här i Skåne 7 somrar och vi trivdes väldigt bra här nere. Då jag gick första året på gymnasiet var första gången vi funderade på allvar att flytta ner.. Jag och mina bröder var här nere och provgick i skolan osv men jag hamnade i en kass klass och tajmingen var väl inte den bästa så det blev inget utav det men sen kom det på tal igen och ja, nu befinner vi ju oss här. Mycket satt nog i klimatet, där uppe är vintern så förbaskat lång (de har fortfarande hur mycket snö som helst), vi ville ha längre vår och sommar, närheten till övriga Europa och andra större städer, sen ville vi nog bara ha lite utav en nystart.


Har du någon favoritfärg?

Ja, chockrosa!! :D Och svart såklart, hihi.


Om det är tråkigt väder ute och du har allmänt tråkigt, vad brukar du hitta på då?

Oftast bäddar jag ner mig i min säng med massa god frukt eller oliver som jag blivit helt beroende av just nu och sätter på en bra film eller serie. Annars tycker jag det är kul att spela kort med nån i familjen, Rock band är ju också oerhört kul!

Eftersom du inte har någon inkomst, får du månadspeng? =)

Nej jag har varken inkomst (bara för att jag har dålig rygg är jag enligt systemet inte lika mycket värd som de andra ”normala” ungdomarna så jag får inga pengar någonstans ifrån) och jag har ingen månadspeng heller utan pappa sätter in en slant på kontot lite då och då (farmor också) och sen brukar mamma hjälpa mig, om jag vill ha någon tidning köper hon den, godis, om jag hittar något annat jag vill ha kan jag också få det plus att jag får lite pengar ibland, så det är mina snälla föräldrar som hjälper mig.


Har ni något tv-spel att fördriva dagarna med om det är tråkigt väder exepelvis? =P

Ja, vi (jag och bröderna) brukar ganska ofta spela Rock Band på vårat Wii, världens roligaste spel, älskar det!! :D


Favoritmärke på kläder? (förutom second hand)

Jag är verkligen ingen märkesmänniska så jag är nog tråkig och säger H&M, där hittar jag alltid grejer jag vill ha och dom har bra utbud och bra mix av kläder.

Vilka bloggar läser du? Läser du twilight bloggar isf vilka?

Jag läser väldigt många bloggar (tack och lov att bloglovin finns så man kan hålla reda på alla), men jag tänkte att jag kan ta upp dem i ett eget inlägg så det kommer inom en snar framtid!

Webbutiken, när "öppnas" den? Vad ska den heta? :)

Det har verkligen gått dåligt för oss, eller inte dåligt utan vi har haft otur helt enkelt. Det har varit väldigt struligt men nu väntar vi äntligen på en leverans, så jag vet inte riktigt när vi öppnar men jag hoppas snart! Men jag lovar att hålla er uppdaterade om den. Och vad den ska heta avslöjar jag inte än ;)

Kan du inte göra en video blogg? :D

Hihi jo, jag gjorde en igår :)

 

Har du några dåliga vanor?

Alltså dåliga vad menas egentligen med det, tar upp några vanor jag har helt enkelt.. Jag måste alltid äta upp allting på tallriken, jag klarar inte av att lämna en liten klick med sås, en bit potatis eller några riskorn utan tallriken måste vara helt tom, haha.

 

En annan är att då jag ska ta på mig rouge måste jag alltid börja he på den vänstra kinden, klarar inte av att he på den högra först :P

 

Jag ställer alltid väckarklockan på minst två olika tider, oftast tre för jag är rädd att den ska ringa och att jag ska stänga av den och sen somna om.

 

Då vi kör förbi fartkameror måste jag alltid göra en grimasch (stavning??) mot kameran :P

 

Har du bra självförtroende?

Alltså det är lite till och från.. Jag skulle nog säga att det är någorlunda bra. Då det gäller mig själv, att redovisa, prata inför folk, träffa nya människor osv har jag himla bra självförtroende men sen då det kommer till kropp och utseende är det som sagt lite från dag till dag.

 

Någon kärlek på g? ;)

Inge Love på g här inte.

 

Vad läser du för kända bloggar och vad tycker du om dom som skriver dom?

Kenza- Tycker hon verkar som är rätt lätt person med härlig personlighet men tycker hennes blogg har blivit rätt tråkig om jag ska vara ärlig, det var roligare då hon modellade mer, jobbade mycket för MTV osv men hon verkar väl rätt härlig.

 

Blondinbella- Har lite blandade åsikter om henne.. Börjar med det positiva; Jag är riktigt imponerad över hur driven hon är och hur hon har lyckats. Negativa- Tycker det är lite för överdrivet det där att ”åhh älska dig själv så mycket, jag har inga komplex och bla bla bla” och sen tycker jag hon verkar rätt dryg, jag skulle nog inte klara av att umgås mycket med henne som jag känner just nu från det jag sett av henne.

 

Kissie- Alltså var ska jag börja..?!?!?! Jag läser mest hennes blogg för att få reda på om hon verkligen är så blåst som hon framstår.. Och hennes läppar, och bröst vad har människan gjort? GAAAH!!!

 

Vad har du för musiksmak/favoritartister/tips på bra låtar?

Oh min musiksmak är SÅ blandad.. Men mest gillar jag nog gammal musik så som Elvis och gammal rock, älskar även gamla godingar som Sommartider, drängarna, osv, just de, Peps Persson är också en favorit :) Och Christina Aguilera!

 

Tips på bra låtar: Elvis- Unchained melody, Solomon Burke- Don’t give up on me, Israel Kamakawiwo’Ole ’IZ’- Somewhere over the rainbow, Def Leppard- Pour some sugar on me, Queen- The show must go on, The Runaways- Dead end justice, Lasse Berghagen- En kväll I juni, Sten och Stanley- Jag vill vara din Margareta, Christina Aguilera- Dirrty, Drängarna- Sorbonden Jansson & Kom igen, Afroman- Because I got high, Korn- Y’all want a single, Iron maiden- Run to the hills, Elvis- Dirty dirty feeling, Dolly Parton- Applejack, dj_kicken-Ain’t no party but an alcoholic party, hih ja det var några :P

 

Vad är det mest pinsamma du varit med om?

Svåraste frågan! Jag har funderat på den här i några dagar nu och jag har frågat mamma och hon har suttit och funderat men jag kan banne mig inte komma på något pinsamt jag gjort, jag önskar verkligen att jag hade en dunderrolig historia att dela med mig av men tyvärr.. (Hanna eller någon annan, kommer du på något? Skriv till mig på msn då, eller sms)

 

Kan inte ni berätta något pinsamt ni har gjort?? :D


Dina bästa "skönhetstips"?

Ärligt talat har jag nog inga riktiga skönhetstips förutom att tvätta bort sminket varje kväll innan du lägger dig. Jepp roligare än så är jag inte, hehe.


När du gick i skolan, vilket var ditt favvo ämne?

Hmm tror nog det var hantverk. Där fick vi alltid göra roliga och kreativa saker som göra smycken i glas, jobba med ståltråd, måla, göra läckra gipsmaskar (klicka här för att se) osv, det var alltid kul!

 

Saknar du ibland att gå i skolan eller känns det bara skönt att slippa gå dit nu?

Jag saknar det, hade gärna gått ett år till i skolan, hihi. Eller alltså jag saknar ju inte själva ämnena utan mer allt som hände på lektionerna, rasterna, vattenkrig, sjunga och dansa i korridoren, sköldpaddorna, snuskhistorierna osv, det saknar jag, sällskapet.

 

Det tjocka är mitt val.
Katt eller Hund
Twilight eller Breaking Dawn
Vår eller sommar
Gaffel eller kniv
Morgon eller kväll
Skäggstubb (men bara lite lagomt så där) eller renrakad (på killar då förstås)
Glaset halvfullt eller halvtomt
Utekväll m vänner (det är ju lite olika men jag har absolut roligast ute med mina vänner) eller hemmamys (när ryggen är bra)

Sommar eller Vinter?
Klänning eller Jeans?
New moon eller Eclipse?
New York eller Los Angeles?
Musik eller Film?
Ge eller Få (hehe)?
Team Edward eller Team Jacob?

 

Så där, om ni skulle komma på nån till fråga är det bara att ställa den så svarar jag :)




Kommentarer
» Molly

svar: haha, jaa, det är hemskt. För nu var det nog jullovet som jag fotade mycket sist.. Men jag känner foto-nerven börja rycka nu när det är soool ute!

sv; haha! jag älskar olika dialekter :P

Va härligt att höra! :)

Har du inte ansökt om aktivitetsersättning ? det är för folk som inte kan arbeta från försäkringskassan.

Om du har läkare som skriver utlåtanden så kan du få det, kika på det =)

Anonym- Jag har kollat på det men då måste läkaren skriva ett intyg att jag är dålig ett år framåt men eftersom jag ska opereras och förhoppningsvis blir bättre så kanske jag inte är dålig i ett år så läkaren skriver inget intyg då..

naw, vad söt du är jenpen :) du är otroligt saknad här ska du veta!!! kommer snart och hälsar på dig! :) inte visste jag att du börjat gilla oliver? :O haha :P

Sv: Ja jag saknar dig med :( Så mycket!

Men jag har ju alltid ääälskat oliver, är dock inte så förtjust i de svarta men gröna är ju görgott :D


Kom ihåg






Trackback