Mysteriet på Greveholm

Hej. Idag har bara jag och minsta brodert varit hemma så vi började med att göra frasiga våfflor som vi åt till lunch tillsammans med grädde och blåbärssylt och yummi vad gött det var, minns inte när jag åt våfflor sist.

Efter det la vi oss i min säng och kikade på massor av avsnitt av "Mysteriet på Greveholm", åh vad jag älskar den julkalendern (från 1996) :D Jag var tvungen att kika var "Greveholm" ligger och slottet ligger inte allt för långt ifrån oss, i Eslövs kommun. Dock heter det egentligen Hjularöds slott och tyvärr är det privatägt så man får inte åka dit och kika :/

Jag läste också att alla inomhusscener spelades in i Malmö i SVT's studio och att slottet bara användes för utomhusscenerna och det visste jag faktiskt inte innan. Undra om det bara är familjen Bergengren (de som äger det som bor i hela det slottet nu, jag menar, det är ju gigantiskt!

Jaja, där fick ni lite småfakta om Greveholm :P



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback