Österlen lyser.

Nu är jag hemma igen efter att har varit och kollar omkring i byarna i närheten. Det är något som heter Österlen lyser vilket innebär att var och vartannat hus har marschaller utanför, facklor och mysig belysning och vissa byar hade satsat stenhårt men nog var det mysigt allt! Här i Simrishamn fick vi syn på ett lysande träd ute på havet.

Massor av marschaller (det var mycket mäktigare i verkligheten).





Kvällen avslutades med att massor av människor samlades för att sedan skicka upp sånna där brinnande ballonger i luften, ca 250 stycken skickades upp i luften.

En del fastnade dock i träden..

Kolla vilken himmel och måne, en himla halloweenig bild tycker jag!

Mamma har tatt alla bilder därav suddigheten, nä nu skojar jag bara, stativet är ute på vift så då får man räkna med suddiga bilder!

För övrigt hade jag tänkt sitta uppe inatt och se på Scream Awards som börjar 00.45 på femman men jag är för trött för att hålla mig vaken tills dess tror jag, sängen lockar vääääldigt mycket redan nu. Någon av er som ska se det?



Kommentarer
» boo

verkar ju helmysigt ju! snygg stuvmo..styvfar menar jag, du har då :)

Ha en fin söndag! :)

Tack :) Handskarna gick på 79 kr (!) Billiga och supersnygga.

asså du verkar ha det så jäkla bra och så mysigt hela tiden, visst du kanske inte skriver ut allt i bloggen, men du verkar ha sånt fint förhållande till din familj, riktigt kul att se faktiskt :)

mysiga bilder :)


Kom ihåg






Trackback