Ett par New Moon frågor till er.

Hejhoppgalopp.
Hade tänkt ställa några frågor till er läsare som gillar (eller kanske inte gillar?) The Twilight Saga.

1. Hur gammal är du?
2. Ska du se New Moon?
3. Om ja på föregående fråga, när ska du se den första gången?
4. Är det någon scen du längtar extra mycket efter att få se?
5. Team Edward eller Team Jacob (motivera gärna)?


Här kommer mina svar.
1. 19 bast.
2. OFCOURSE!!!!
3. Den 17 november smäller det!
4. Hela filmen lär ju vara grymt bra men jag måste nog säga att jag är mest nyfiken att få se det som spelades in i Montepulciano (Italien) för att få se om man får sig en liten skymt av mig.
5. Alltså jag är lite kluven här.. Jag vill ju att det ska vara Bella och Edward, jag menar hallå, det är ju Bella och Edward men jag gillar verkligen Jacob och tycker så synd om honom men jag blir nog ändå en liten Team Edward.

Vet ni vad? NU ÄR DET INTE LÄNGE KVAR TILL PREMIÄREN!! =D



Kommentarer

1. 20 år.

2. Japp! det ska jag verkligen.

3. På premiären den 20 november.

4. Hur konstigt det här än låter så längtar jag faktiskt till scenen då edward lämnar bella... jag hoppas den är lika hjärtskärande som den är i boken.

5. Definitivt Team Edward när det kommer till vem jag tycker Bella ska vara med. Själv skulle jag valt Jacob ;D

» Sarah

-Det här kan bli lite långt-



1. 16

2. Självklart, årets höjdpunkt !

3. 20 November

4. Jag kan faktiskt inte bestämma vilken scen jag längtar efter mäst :O jag har faktiskt inte sett trailern än :O har bestämt att jag först vill läsa boken och sen kanske se trailern också :D

5. Team Edward rakt igenom ! , men nu är jag inne på mitt tredje varv med böckerna och jag har börjat tycka mer och mer om Jacob, första gången hatade jag Jacob så mkt så jag lixom grät x'D Men nu tycker jag det är så hemskt att Bella inte kan känna likadant för honom, för om Edward inte hade varit med i deras liv så hade det ju blivit Jacob & Bella, men jag är ändå team Edward <3

1. 15

2. daah! klart jag ska :D kan inte vänta längre!!! hur länge är dt kvar, 23 dar typ?! :O<33

3. den 19 november, gaaah!! ska ju som sagt på förhandsvisningen, sen dagen efter ska jag på premiären :D<33

4. asså jag längtar såååååååå mkt till hela filmen! men jag är en sucker för dom här riktigt känsliga scenerna, typ när edward lämnar bella, när bella ska hoppa från klippan och när hon springer genom fontänen!

5. TEAM EDWARD! helt klart. visst jacob hjälper bella genom hennes svåra tid, och om bella aldrig lärt känna jacob hade hon aldrig hoppat från klippan, och då hade alice aldrig kommit tillbaka, och bella hade aldrig åkt till italien för att rädda edward. så för dt, älskar jag jacob<3 men samtidigt sliter han oxå upp ännu ett hål i henne, genom att han oxå lämnar henne. dessutom, the twilight saga är ju liksom bella och edward, u gotta love them :D<33

1. Snart 14

2. OFC!!!

3. Jadå! ♥

4. Volturi scenerna kanske ...

5. Team Switzerland. Skulle aldrig kunna välja!

1. fyller 21 den 7e november :D

2. SJÄLVKLART !!

3. Midnatts"premiären" den 19-20/11 :D

4. jag längtar inte till någon särskild scen faktiskt, utan att få se helheten. alla klipp tillsammans och allt sånt :)

5. det lutar mer och mer åt Team Jacob faktiskt. ju mer jag ser twilight, ju mer jag läser böckerna och ser alla klippen. men shiit, hur skulle man kunna välja egentligen?!

» JOSS

1. 16år

2. JA LÄTT! :)

3. Antingen den 20e eller 23e november :]

4. mjäää, längtar mer efter att få se heela filmen.

5. Haha.. åh, svårt.. jag säger Team Edward för att han är snyggare än Jacob.. Nej jag vet faktiskt inte!! XD

» Diana

1. 17 år

2. Ja såklart :D

3. 20:e november hoppas jag :)

4.hm... jo de e nog när Bella räddar Edward i slutet o deras Reunion och när Bella hoppar från klippan.

5.Absolut Team Edward. Kommer i håg när jag läste New Moon så ville jag bara att Edward skulle komma tbx hela tiden, för det ska ju vara Edward+ Bella liksom. Då gillade ja Jacob lite ändå, men i Eclipse blev ja verkligen Team Edward tyckte bara han förstörde hela tiden, men i BD e han lite rolig faktiskt, men är absolut Team Edward!

» boo

1. 23 år.

2. Självklart, finns det något annat val?!

3. 19 nov. i Göteborg.

4. finns så många man vill se och som måste vara perfekta! när edward lämnar bella. hur de skildrar bella depression, hur hon lyser upp igen av jacobs vänskap. klippscenen. När hon räddar edward o första synen av the Volturi.

5. jag är team edward. men jag ogillar inte jacob, han är ju en sså snäll o underbar kille men bella hör ihop med edward helt enkelt!

» Soffi

1. 13 <3

2. Aaaah, lätt<33

3. Midnattspremiären den 19 november<33 Längtar!!!

4. Jag vill se scenen då Bella får veta att Jacob är varulv, den verkar väldigt spännande om du frågar mig. Sen så har ju jag sett alla trading cardsen som kommit ut, och den scenen är den första jag tänker på när jag tänker på trading cardsen.

5. Team Edward! För om det inte hade blivit Edward och Bella, hade historien helt tappat meningen!

Men nu ska jag inte säga att jag inte gillar Jacob, för jag tycker bättre om Jacob äm Edward. Undrar hur många som hade läst ut serien om Edward INTE kommit tilbaka i NM? Ni ser skillnaden?

(Om jag fått välja, och jag kände likadant för båda två, hade jag nog valt Jacob. Vem vill ha en överbeskyddande pojkvän/man? Och verkar inte Jacob jätterolig att vara tillsammans med?)


Kom ihåg






Trackback