Schweiz kväll 1

Flygplatsen.

I väntan pà skjuts.

Bestämde redan första kvällen dà jag kom fram att jag skulle välja bort bloggandet under dessa tvà veckor. Men ja, ni förstàr ju att jag inte höll det "löftet" eftersom jag sitter här och skriver nu igen. Tänkte att det kanske är lite roligt för er där hemma (framför allt familj och vänner) att följa mina dagar här.

I alla fall sà landade jag i Zürich i torsdags vid 22.15, skulle dà försöka hinna med ett tàg som gick 22.32 sà det blev lite bràttom, speciellt med tanke pà att man i princip var tvungen att gà flera kilometer för att fà sitt baggage pà flygplatsen. Men tàget det hann jag med. Jag var tvungen att byta bara efter nàgra stationer och vet ni vad.. När jag stod där och väntade pà att det andra tàget skulle komma kom en tjej fram till mig, det var Therese. Jag träffade henne i somras dà jag var här, vi sàg Sex and the city filmen pà bio tillsammans, (hon är förresten ocksà svensk men bor här). Sà det var trevligt, vi skulle tydligen med samma tàg sà vi hann prata ett tag.

Dà jag hoppade av pà min station kom hon jag bor hos och hämtade mig, vi àkte "hem" och jag la mig ganska sà direkt för att sova.

Sà sàg min första kväll ut här :P



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback