Framtidens alla frågetecken..

Vårterminen är här nu. Januari, februari  mars, april, maj och en ynka bit av juni är det jag har kvar av skolan nu. Läs det igen; Har kvar. Sen går jag ut skolan. Då har jag gått min skoltid. Hur sjukt är inte det?! Då jag tänker på det blir jag glad, nervös, ledsen, lyclig, orolig, fundersam, tänker på framtiden, ser tillbaka, blickar framåt osv osv. Det är så blandat. Man är ju så van att gå i skolan, det är ju det jag har gjort i hela mitt liv i princip. Det kommer bli jätte konstigt då jag verkligen står där och har gjort klart min skoltid.

Tills dess har jag ju dock väldigt mycket roliga saker att se fram emot. Nu i slutet av januari är det den omtalade modevisningen då vi visar upp kläderna vi sytt, i slutet av februari åker jag till Schweiz, i april (troligen) åker jag till London, i maj fyller jag 19 (vilket känns urgammalt!!), i juni är det balen och sen studenten. Men efter det.. Vad händer då?

Som jag tidigare nån gång nämnt har jag storslagna planer. I juli åker jag och Hanna till Norge och jobbar några månader, vi kommer hem, jag åker som volontär till Thailand, Afrika eller nånstans i några månader, kommer hem igen, jag och Hanna flyttar till London och jobbar där, vi bor där något/några år sendrar jag till New York. Japp det var ju det jag sa.. Storslagna planer.

Men då kommer ju alla funderingar kring planerna. Vart och hur ska vi bo i Norge, hur ska vi betala maten och hyran från början? Kommer vi få något jobb där? Kommer min rygg palla att jobba (som det ser ut nu, ett stort Nej). Jaha då jag kommer hem, kommer jag ha råd att åka som volontär? Hemma igen.. Vart och hur ska vi bo i London? Vart ska vi jobba där? Kommer vi få jobb där? Kommer min rygg att palla att jobba (åter igen, som det ser ut nu, heltid? Starkt Nej!).

Om vi inte får något jobb i Norge, jag har inte råd att åka som volontär, och vi får inget jobb i London och har inte råd att flytta dit.. Vad gör jag då? Ska jag bli kvar här då? Det kan jag ju inte?!! Jag vill inte bli kvar här!

Studenten medför många stora och svåra frågor. Läskigt tycker jag!  Jag är ju bara van att gå i skolan, få mat framdukat varje dag och leva på studiebidraget. Ousch!!

Jag har ju lite reservplaner också. Vilka innehåller att studera stylist, bloggen och en del andra grejer men hur säkert är det? Ju fler planer desto fler funderingar.



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback