En flytt på ca 135 mil..


Några bilder från vår Skåne semester ett par år sedan..

Hej. Idag är jag också hemmavid.. Som tur är fick jag kallelsen till ortopeden idag, så snart, snart ska jag få träffa ryggkirurgen! Pjuuh!

Tänkte dela med mig av lite grejer vi har diskuterat här hemma nu ca 1½ vecka.. Som en del av er redan vet bor jag i Umeå nu, uppe i norrland. För några år sedan började vi med en ny tradition här hemma, att semestra i Skåne varje sommar. Alla i familjen verkligen älskar det i Skåne, vi trivs riktigt bra där så vi har kommit till ett beslut här hemma..

I juli flyttar vi till Skåne, Simrishamn för att vara exakt. Vi har pratat igenom det väldigt mycket här hemma och vi är alla villiga och exalterade att provbo där. Och för er som undrar har vi ingen familj eller släkt där vi har dock några bekanta som vi lärt känna under dom somrar vi tillbringat i skåne.

Om jag inte hinner påbörja andra planer här hemma så följer jag också med dom men sen om jag kommer bo hemma hos dom eller om jag flyttar till Malmö eller Köpenhamn får vi se.

Det känns riktigt bra att äntligen prova och att vi alla är med på det! Nu gäller det bara att få vårat hus här hemma sålt, annars vet jag inte riktigt vad vi gör!

Jag tycker vi är modiga! Lämna allt och alla och flytta 135 mil. Jag är stolt över oss!

En liten fundering.. Är det någon av er som bor i Skåne eller har flyttat långt?! Hör av er i så fall, jag är riktigt nyfiken!

Jennilie



Kommentarer

gumms du får lova att vi kommer att ses ofta även fast vi bor på 2 helt olika ställen!!, för annars vill jag inte flytta!!

NEEEJ!!! Vill inte att ni ska flytta och lämna byn!! Jag vill se lillebror på skolan på dagarna...jag är ego, jag vet! Men ni är ju gamm affär´n! Kramiz

Ja, visst hoppas jag för er skull att huset blir sålt! Ni har ju lagt ner mycket tid energi samt pengar att få det så fint! För fint har det verkligen blivit! Nu blir det för mej att fixa bilder...för du hinner väl måla några tavlor i vår?!

Kram


Kom ihåg






Trackback