Höst´trender

Jag blev utmanad av Therese om vad jag anser om höstens trender osv och här kommer mina svar.

Din stil i en mening:
 Personlig med en rockig touch.
Stilförebild(er): Taylor Momsen, Agyness Deyn, Rumi (fashiontoast.com), Elin Kling, Michael Jackson, Kate Lanphear.
Vilket är ditt favoritmärke inför hösten: Jag är verkligen ingen märkesnörd men Balmain har alltid grymt snygga kläder/skor att erbjuda, dock gillar inte plånboken det lika mycket som jag ;P
Vilken/vilka är dina favoritbutiker inför hösten: H&M, H&M, H&M har redan börjat få in och kommer få in extremt snygga kläder och skor inför hösten, för att inte tala om smyckena, *dör lite smått då jag tänker på det*!
Vad inspireras du av: Lite allt möjligt men framför allt bloggar, människor på stan och tidningar.
Vad tror du på inför hösten: Rocken kommer leva vidare mycket genom höstens trender. Kanske inte rock rakt igenom men mycket kommer har en rockig touch i sig! Nitar, skinn, svart, coola tryck, läder osv. Sedan blir det nog mer färg än vanligt fast i en dovare ton än sommarens färgsprakande fäger och sedan en av de största trenderna; markerade axlar.
Det bästa basplagget inför hösten: En stickad oversizetröja/kofta/klänning.
Vilka skor tror du på i höst: Lårhöga stövlar, lägre boots och platån lever nog vidare ett tag framöver.
Vilka färger tror du på i höst: En lite, lite mörkare ton av knallrosa, blått med en lila ton i sig, rött och svart.
En ideal höstoutfit: Ett par svarta lårhöga mockastövlar, en randig stickad oversizetröja i olika nyanser av mörblått, massor av armband till det, några med nitar på, en svart skinnväska med nitar till det och ett par silverörhängen, toppa gärna med ett läppstift i röd/rosa nyans till det, vill du kan du även bära en svart hatt till detta. *Drömoutfit*
Tre saker på höstens önskelista: Svart lårhöga mockastövlar, en blåstickad oversize tröja och en knallrosa lite högre kjol.
Ditt senaste köp: En silvrig paljettklänning.
Do's and don'ts: Do's: Du kan följa trender men gör det till en rimlig nivå, lägg till din personliga stil och var inte rädd för att sticka ut eller bära starka färger eller vågade mönster. Don´ts: Som sagt, följ inte en trend rakt utav, då ser du bara ut som en i mängden och det blir inte ens särskilt snyggt.

Update 09.08.19 kl 08.43: Alla som känner sig manade till att göra utmaningen kan ju ta och göra den, då du gjort den kan du ju gärna länka till det inlägget i en kommentar till mig så jag får kika vad du anser om höst trenderna.



Kommentarer

lugnt :)

gillar din lista! :) kul att du gjorde den!

» Diana

Vad kul!

Jag har precis gjort utmaningen, kolla om du vill :)

» emma

jag har precis skrivit lite om svininfluensan på min blogg om du är intresserad, kolla in!:D

jag har också lagt upp söta bilder på mina kusiners hundar mm!



kram emma

Kjempe fin blogg! skikkelig søt header!

har nyss gjort den! :) Kolla gärna och se vad jag tycker, gillade ditt som bara den!


Kom ihåg






Trackback