Sommarfräknar

image7

Enligt mig är våren den absolut bästa årstiden! Egentligen skulle jag vilja säga sommaren för det är den jag gillar mest men våren är så speciell för det är då man piggnar till, ser positivare på saker och ting och börjar längta efter sommaren mer än någonsin. Solen börjar kika fram, fåglarna kvittrar på morgonkvisten, snön smälter bort och man får ta fram vårjackan och sommarskorna. Så fantastiskt underbart! Och något av det bästa är ju alla sommarfräknar som börjar kika fram, so wonderful!
Jag kan finna flera negativa saker till att bo i Norrland och en av dom är att vintern är så oändligt lång, våren är offatligt kort och sommaren är inte särskilt lång den heller. Jag blir så avundsjuk på dom som bor i södra Sverige!  Dom har ju vår och sommar en så himla mycket  längre tid en vi.. Och jag är verkligen inte ett stort fan av vintern! Jag hatar kylan, snön, mörkret, slasket innan och efter vintern, ja allt som har med vintern att göra förutom julafton för julafton är ett mysigt dygn med släkt och vänner :) Så jag vet inte riktigt vad jag gör här uppe i Umeå, jag känner verkligen att jag inte passar in som många andra. Men men.. Då jag har gått ut gymnasiet om ca 1 år får jag göra precis vad jag vill och jag kommer nog inte bli kvar i Umeå en längre tid! Mitt mål med livet är att resa mycket och upptäcka världen och ett annat mål är att jag ska ha provat bo utomlands minst ett halvår, år.
Jag har tidigare varit i Thailand, Cypern och Turkiet med familjen men i sommar ska jag till Schweiz själv i 7 veckor och jobba som au pair. Det ska bli rikitgt, riktigt kul och spännande. Sedan då jag kommer hem så ska jag och Jossan troligen åka utomlands vi med, vi ska försöka ta oss till Thai :) *Längtar*. Det känns som jag kommer få en supertrevlig sommar! Det negativa är bara att jag missar den årliga semestern med familjen, det känns ganska trist men ibland måste man prioritera och i år prioriterar jag Jossan framför familjen. Känn dig lyckligt lottad Jossan, haha.
Nä nu ska jag gå och göra lite halsband.
Ha det :)

Kram




Kommentarer

fint med fräknar =)
Hoppas du får en underbar dag =)

Tack hannistyle, det tycker jag med:)
Kul att du hittat till min nya blogg och ha en bra dag du med :)


Kom ihåg






Trackback