Jag vill vara din..

Dagens bästa: Sven Ingvars- Jag vill vara din Margareta

Hahah vilken klassiker. Låten påminner så grymt mycket om då jag och Pernilla (min kusin) bruka vara i Grannäs och digga den här låten dygnet runt. Det var underbara tider det. Jag tänker ofta på då vi var mindre och jämt var i Grannäs. Innan man ens hade pratat med varann så visste vi att vi skulle vara där alla lov för det var vi ju alltid. För er som inte vet är Grannäs ett ställe utanför Sorsele där min farmor och farfar har stuga (fast farmor bor mestadels där) och sen bor två av farmors bröder där med deras barn och så. Det finns bara några hus där men det är så mysigt. Brevid famors stora stuga finns en mindre där vi alltid sov men sen fick vi ta över en annan liten stuga som vi gjorde om till våran. Vi målade väggarna, fick dit golv, värme och ström, satte lister och tog dit gamla möbler.
Tiderna med Pernilla och Sofia och gänget i Grannäs är den bästa tiden någonsin, kommer nog aldrig ha så roligt nån annan stans. Minnen säger jag bara, minnen är det bästa man kan ha!
Vi brukade alltid (fortfarnde) klä ut oss när vi är där med gammel Martinas gamla kläder, vi brukade göra teatrar, spela in filmer, grilla, bada, tälta på Lillholmen, leka, digga Elvis i farmors bil, ha småstjärnorna, göra GT (Grannäs Tidningen), ja du, vi bruka hitta på allt roligt som finns att hitta på där. Här kommer lite bilder från vårt kära Grannäs :)

  
Pernilla och jag i våran så snyggt målna stuga ;P (här var vi 13 eller 14 år) Ps. Fisken på väggen har jag målat ;)


Här är en liten bit av våran stuga, haha den ser lite sliten ut utifrån men riktigt fin inuti ;)


Längst till höger är farmors stuga, brevid den är våran gamla stuga och till vänster våran nuvarande stuga :)


Jag och Pernilla :)


Vi igen.


Jag och Pernilla springer i det översvämmade vattnet! En av dom bästa sommrarna :)


Från samma sommar.


Min vän Sara (till vänster) förljde med till Grannäs sommaren 05 eller om det var 06.


Utklädda och diggandes i farmors bil ;P

Ja det är här bara ett litet antal minnen som finns där :D Ville bara dela med mig lite.
Kram



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback